Vuurwerkshows December 2017

Meer
05 dec 2017 14:20 #1040 door David
David heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Vuurwerkshows December 2017
Tsja, er staat een ferme winterprik op de weerkaarten die juist vrijdag zijn beslag gaat krijgen. De lucht is over het algemeen koud genoeg voor sneeuw.
Voor de vuurwerkshows vrijdag en zaterdag avond is de wind geen probleem, wel een flinke sneeuwbui tijdens een show en met name vrijdagavond gaat het om geclusterde buien waaruit het hier en daar langdurig (nat) kan sneeuwen maar ook regen is mogelijk in het noorden met daar iets minder koude lucht, hangt maar van 1-2 graden verschil af of je regen, natte sneeuw of sneeuw hebt en ook hoe de hoeveelheid neerslag is hiervoor bepalend, al met al lastig dus.....). Dit kan een probleem zijn voor een show qua aantallen bezoekers (veel minder) en het vuurwerk zal afgedekt moeten worden totdat de show begint. Ook kunnen flinke windvlagen voorkomen maar ik vraag me af of dit in de avond een probleem zou kunnen zijn, vermoedelijk alleen langs de kuststrook. Warm aankleden is aan te raden....
De rode pijl is de windrichting vrijdagavond, zaterdag is het plaatje nagenoeg gelijk. De neerslagkaart is voor vrijdagavond en met name in het noorden erg nat naar dit zijn de details die alleen maar aangeven dat het lokaal nat is en flink kan (nat) sneeuwen. De zaterdag zier er iets droger uit, lees wel winterse buien maar wat minder in aantal in de avond..
Voor de decemberbeleving prima weer zou ik zo zeggen...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.488 seconden
Gemaakt door Kunena