Singleshots

Meer
30 nov 2017 20:27 #1031 door Boemboemmarty
Boemboemmarty heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Singleshots
De singleshot, een vast onderdeel van het vuurwerkaanbod aan het eind van het jaar, en alweer sedert 1998 toen nieuwe wetgeving
flashkruit toestond in cakes, grote vuurpijlen en kleine mortiertjes. Diamond had altijd een set van 3 mooie siermortieren, Mercurius volgde, Crown had er een paar, in 1996 al 2 maar waarschijnlijk dan minder krachtig. Daarnaast ontwikkelden zich diverse singleshots met uitsluitend een harde knal, en enkele sterren om het compleet te maken.

In 2002 had ik mijn eerste, de Thunderking van LYFC, kocht ik destijds bij de lokale Crowndealer, en ik verwerkte deze shot in een projectje met diverse potten van Mercurius. Prima knal herinner ik me nog, de eerste blijft altijd de beste.
En zo zoetjes aan zijn die eerste shots als de Shocks, Asian Thunders en Lord of Thunder toch ook alweer 12 tot 15 jaar oud,
dat is al bijna klassiek te noemen :-) .

Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Roel, Oerendhard, UFO, HocusPocus.Pyro, olaflen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
01 dec 2017 21:34 #1032 door Oerendhard
Oerendhard antwoordt op het onderwerp: Singleshots
een singleshot,ja ik heb er wel iets mee.
vanaf het begin heb ik ze elk jaar voor gewoon erbij.
zou het zeer jammer vinden als we deze dit jaar voor het laatst kunnen kopen.

half jaren 90 waren ze idd het best,wat een knal gaven ze toen.
1 gulden per stuk.

Back2Back
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Boemboemmarty

Meer
02 dec 2017 08:29 - 02 dec 2017 08:30 #1033 door Roel
Roel antwoordt op het onderwerp: Singleshots
Ik ben meer van de dikkere sier singele shots, die kleintjes heb ik altijd listig spul gevonden en te veel gedoe op oudejaarsdag. Heeft ook met het budget te maken natuurlijk, ik koop eerder een knalcake. In 20079 kwam Zena Nederland met de (qua uiterlijk, niet het effect) met de mooiste set 2" single shots aller tijden als je het mij vraagt.

Arjan en Edgar tijdens de strooptocht van 2009. Zena Pijnacker, geweldige toko was dat!

De 'short circuit'; Heel mooi gemaakt spul, alleen vielen de effecten tegen, ik dacht te veel crackling en te weinig kleur. Maar als dit soort jongens blijven en ze komen met een volwassen 40grams lading gaan die zeker toegevoegd worden aan mijn oudjaar stash. Dacht dat Diamond in '98 de eerste was met zo'n 2"er? Met lang hangend palm effect, je moest toen wel heel diep in de buidel tasten.. :)

www.roelwijngaarden.com , Vuurwerklabels, toen & nu.
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 02 dec 2017 08:30 door Roel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: UFO

Meer
02 dec 2017 12:04 #1034 door UFO
UFO antwoordt op het onderwerp: Singleshots
Ik heb in den beginne ook wel die kleinere single shots gehad maar het bukken werd mij toch te veel.
Als je een berg van die dingen had gekocht, en dat had je natuurlijk, bleef je bukken ik kreeg er onderhand hoofdpijn van.

Later kwamen die grotere die hebben we natuurlijk ook gekocht je moet natuurlijk wel bij blijven ;-)

Maar voor het effect wat je kreeg vond ik ze toch best prijzig en voor dat geld kocht ik destijds een paar mooie shells,

Die waren, toen nog, best goedkoop en het effect was ook een stuk beter.

Meer
02 dec 2017 16:13 #1035 door Knaken
Knaken antwoordt op het onderwerp: Singleshots
Zo’n ronde klaptafel, op manshoogte, heb er afgelopen jaar een paar singleshots op afgevuurd, veel fijner, dat bukken is helemaal niks nee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: UFO

Meer
04 dec 2017 11:33 #1036 door HocusPocus.Pyro
HocusPocus.Pyro antwoordt op het onderwerp: Singleshots

Knaken schreef : Zo’n ronde klaptafel, op manshoogte, heb er afgelopen jaar een paar singleshots op afgevuurd, veel fijner, dat bukken is helemaal niks nee.

Goed idee. En dan zou je er een flinke bloempot op zetten, met daarin speelzand. Lekker stabiel.

Meer
04 dec 2017 18:34 - 04 dec 2017 18:50 #1037 door Boemboemmarty
Boemboemmarty antwoordt op het onderwerp: Singleshots
Of een speelplaats met pingpongtafel, ook erg fijn om potjes op te zetten, trouwens ik doe niet
anders dan potjes neerzetten op de grond met oudejaar :-D , helemaal met dat cat 1 spul.

In de folders vond ik in een Crown folder de eerste mortiertjes, ik lees het jaar 1996. Weet alleen niet of hier flash inzat of dat
het een soft break had. Dacht dat flash pas in 1998 kwam.
In een produktfilm uit 1997 kwam ik 3 andere mortiertjes tegen en deze gaven gewoon een knal met een siereffect, mysterie
opgelost.
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 04 dec 2017 18:50 door Boemboemmarty.

Meer
04 dec 2017 20:04 - 04 dec 2017 20:15 #1038 door SrCl2
SrCl2 antwoordt op het onderwerp: Singleshots
De Sky Hunter van Crown Collection mag / mocht er ook wezen.

Effect: Brocade crown with crackling willow.
Laatst bewerkt: 04 dec 2017 20:15 door SrCl2.

Tijd voor maken pagina: 1.558 seconden
Gemaakt door Kunena