Oudejaar 2016 (Mistig) traditioneel 12 uurs moment ;)

Meer
04 jan 2017 09:25 - 11 jan 2017 19:06 #597 door brocade
brocade heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Oudejaar 2016 (Mistig) traditioneel 12 uurs moment ;)
Laatst bewerkt: 11 jan 2017 19:06 door Boemboemmarty. Reden: Oudejaars belevenissen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: UFO, Boemboemmarty, olaflen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
11 jan 2017 19:14 #602 door Boemboemmarty
Boemboemmarty antwoordt op het onderwerp: Oudejaar 2016 (Mistig) traditioneel 12 uurs moment ;)
Mooi filmpje Brocade, complete show en gelukkig niet zoveel mist als in 2007 :-) . Tot zo'n 40 meter hoogte ging het nog net, ik zag hier en daar shells opstijgen maar het resultaat...dat werd giswerk.

In ieder geval weer een leuke dag gehad, allemensen alweer 11 dagen geleden.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tijger, UFO, olaflen

Meer
11 jan 2017 21:37 #603 door UFO
UFO antwoordt op het onderwerp: Oudejaar 2016 (Mistig) traditioneel 12 uurs moment ;)
Bedankt voor de leuke foto's zijn altijd weer leuk om te zien.

Ik zie dat de opvolging ook al jong wegwijs word gemaakt :-)

Meer
16 jan 2017 19:58 #608 door Boemboemmarty
Boemboemmarty antwoordt op het onderwerp: Oudejaar 2016 (Mistig) traditioneel 12 uurs moment ;)
Wat sfeerplaatjes van de avond, prima stookmomenten, en alhoewel de mist het zicht enigszins beperkte kwam het vuurwerk toch voldoende uit de verf, er waren redelijk wat mensen aan het stoken rondom ons en de mist gaf er een extra dimensie aan.

Gedurende de avond

12 uur

En dan wat crappy snapshots van mijn oude camcorder :-) , dit jaar gaat ie met pensioen, en er is al een nieuw exemplaar.

Vulkanen mogen niet ontbreken natuurlijk...

En het vertrouwde rijtje Bengaals om rustig en feeƫriek af te sluiten.

Oh wacht, er is nog ruimte voor nog een rijtje dikke knetterfonteinen :-)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tijger, Oerendhard, UFO, brocade

Meer
21 jan 2017 19:19 #612 door Boemboemmarty
Geen mooi vuurwerk zonder mooi afval , rood papier enkelhoog en overal potjes, pijlen en kokertjes. Je komt het niet meer zoveel tegen op straat in vgl met 40 jaar terug, toen je als jochie de straten afstruinde met je vriendjes op 1 januari, en elke stookplek vol spannende verrassingen kon zitten. De zooi lag nog dagen na oudejaar op straat maar tegenwoordig zijn we volwassen en ruimen we ijverig het boeltje op , maar niet voordat er een plaatje geschoten is voor het archief.

Prima fontein, die Yin, de Yang ook trouwens :-) .

Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: UFO

Meer
22 jan 2017 18:36 #613 door UFO
UFO antwoordt op het onderwerp: Oudejaar 2016 (Mistig) traditioneel 12 uurs moment ;)
Je kan idd al zien dat de grote Chinese rollen niet meer zo gewoon zijn in ons Nederlandse straatbeeld op 1 januari.
Zoals je zei, rood afvalpapier enkelhoog, zie je bijna niet meer.

Tegenwoordig zie je in de meeste woonwijken dat het vuurwerk afval steeds sneller is opgeruimd waren onze ouders dan toch niet zo netjes ?
Vroeger waren we toch allemaal zo netjes, als je de verhalen moet geloven :-)

Het straatbeeld met afval is door de jaren steeds veranderd maar zo snel als de laatste 2 jaar is mij nog niet eerder opgevallen.

Vroeger zag je overal kleine potjes door de jaren heen zijn die steeds groter geworden en met als "climax"toch wel dit jaar.
Overal van die grote combiboxen en als je de mensen moet geloven die het vuurwerk verkopen is het einde nog niet in zicht, compound !!

Dus het beeld zal door de jaren nog wel veranderen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: brocade

Meer
24 jan 2017 10:48 #614 door brocade
brocade antwoordt op het onderwerp: Oudejaar 2016 (Mistig) traditioneel 12 uurs moment ;)
Ik denk dat wij vuurwerkliefhebbers, al ons afval netjes opruimen. ( is wel zo netjes, en voorkomt nog meer negatief gezeur).

Maar inderdaad cakeboxen ruimen een stuk sneller op.

Of.................Is de magie van het vuurwerk op 's morgens 1 januari verdwenen, door de jaren heen?

Zijn nog maar weinig mensen die wikkeltjes sparen, omdat ze er niet meer uit zien, en een kast vol verschoten cakes is ook niet wat :P

Meer
27 jan 2017 20:27 #619 door UFO
Rommel opruimen voorkomt idd veel problemen en je hebt een streepje voor.
Dit heb ik zelf mee mogen maken.

Bij mij is de magie van het vuurwerk nog steeds niet over op 1 januari hoor.

Ik rij op 1 januari geen auto als we ergens heen moeten, familiebezoek om de niewjaarsgroet te brengen.
Want al het vuurwerk op straat leidt mij nog steeds af :-))

Verder maak ik s'morgens nog een rondje door de buurt om te kijken wat er zoal is afgestoken.

En wat het sparen betreft dat is volgens mij iets van vroegah al komt er zo af en toe wel een nieuwe verzamelaar bij.
de wikkels van tegenwoordig kunnen mij ook niet bekoren.

Tijd voor maken pagina: 7.930 seconden
Gemaakt door Kunena