Colourful Lamp (Red Lantern)

Meer
18 dec 2019 17:02 #1321 door SrCl2
SrCl2 heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Colourful Lamp (Red Lantern)
Op 1 januari 1978 was ik op nieuwjaarsvisite bij m'n opa en oma, zij woonden in een dorp dat ongeveer 7 kilometer verderop lag. In dat dorp was de afgelopen nacht (uiteraard) ook vuurwerk afgestoken, maar dat vuurwerk kwam van een andere winkel dan het onze. In de struiken vond ik een (afgestoken) Colourful Lamp van Red Lantern en ik dacht meteen: "Die vuurpijl wil ik volgend jaar ook hebben". Ik nam de pijl mee en noteerde de naam.

Op de website van Roel is trouwens het label van onderhavige vuurpijl te bewonderen:
www.roelwijngaarden.com/images/phocagall...len_chinees/0321.jpg

Eind 1978 wist ik inderdaad een Colourful Lamp te bemachtigen, ik kan mij nog herinneren dat deze pijl een lange, ronde en bovendien pimpelpaarse lat had. Zodra deze lat in de sneeuw(!) werd gestoken loste de verfstof op en werd op de plaats waar de lat in de sneeuw had gestaan een grote paarse vlek zichtbaar.

De Colourful Lamp sprak mij aan vanwege de tekening op het label, ik had geen enkel idee wat het effect was. Ik dacht dus werkelijk dat er net zo'n prachtige lantaarn uit tevoorschijn zou komen als op het label stond afgebeeld.

Op 31 december 1978 stak ik de pijl af, het werd al schemerig. Tijdens het opstijgen siste de pijl vervaarlijk. Hij ging hoog, in mijn beleving zelfs heel hoog. Toen de pijl z'n effectlading uitstootte, was ik toch wel wat teleurgesteld: er kwam geen mooie lantaarn uit, maar slechts een eenvoudige parachute-met-lichtkogel (die naar huidige maatstaven trouwens wel lekker lang brandde).

Op onderstaande foto zie je mijn vuurwerkcollectie van 1978/1979, de Colourful Lamp is aangegeven met een zwarte pijl.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Roel, Oerendhard, UFO, Horsebrand, olaflen

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 dec 2019 20:21 #1322 door Oerendhard
Oerendhard antwoordt op het onderwerp: Colourful Lamp (Red Lantern)
mooi verhaal SrCl2

Dat van de sneeuw en verf die je dan kon zien (de volgende dag) kan ik mij ook nog goed herinneren.
De pijl moet ik hebben gehad. :) alleen wel 10 /15 jaar later (jaren 90) :)

Back2Back
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Roel

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.338 seconden
Gemaakt door Kunena