Bedenkelijke poster

Meer
30 jan 2017 09:23 - 30 jan 2017 09:30 #621 door Alex
Alex heeft een nieuw onderwerp gemaakt: Bedenkelijke poster
Hier in de gemeente Utrecht zijn er, rond de jaarwisseling , posters uitgegeven op A4 formaat waar ik toch mijn bedenkingen over heb.Voorop wil ik benadrukken dat ik een voorstander ben van een verbod op afsteken bij kinderboerderijen, bejaardentehuizen,ziekenhuizen en winkelcentra's.Er blijft dan voor ons,vuurwerkliefhebber, voldoende ruimte over om onze passie uit te oefenen.Maar met deze poster,die ook via de gemeente site te downloaden was, claimt ieder huishouden die niet van vuurwerk houden ,een eigen gebiedsverbod op de vierkante meter.Wat er dus gebeurde is dat de posters op de ramen werden opgehangen om zo te laten zien geen prijs te stellen op geknal voor hun deur.Werd dit toch gedaan dan werd er gewezen op de poster.Betutteling van de bovenste plank.Men denkt dus recht te halen uit deze poster en zo onze bewegings vrijheid kwa vuurwerk in te perken.Overgens heb ik mij er niet aan gehouden omdat ze dit niet zomaar kunnen opleggen als burger maar de jongeren in de buurt waren er wel van onder de indruk.Wel is het zo dat,net als iedereen hier,ik altijd al rekening hou met mensen en dieren die voorbij komen.Graag hoor ik van jullie je mening over dit feit. (zie bijlage)

Bijlage:

Bestandsnaam: 2016-Poste...7-V2.pdf
Bestandsgrootte:87 KB
Bijlagen:
Laatst bewerkt: 30 jan 2017 09:30 door Alex.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 jan 2017 19:46 #623 door Roel
Roel antwoordt op het onderwerp: Bedenkelijke poster
Tsja, dit kan wel eens een nieuwe tactiek zijn; het opleggen van groepsdruk aan mensen die wél hun pijlen en potten willen afsteken via nietszeggende posters. Als er maar genoeg posters in jouw straat hangen 'voel' je je toch een beetje bezwaard als afsteker. En dan die uitdrukking op het gezicht van de vrouw op de poster; ze ziet eruit of ze een compilatie van ISIS filmpjes heeft gezien, terwijl vuurwerk toch echt een feestartikel is. Echt vreselijk overdreven, dat die hond niet blij kijkt begrijp ik: met zo'n hysterische baas zou ik als hond zijnde ook nerveus worden.

www.roelwijngaarden.com, Vuurwerklabels, toen & nu.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Alex

Meer
30 jan 2017 22:44 #624 door UFO
UFO antwoordt op het onderwerp: Bedenkelijke poster
Betutteling ten top, echt te gek voor woorden.
Ik zeg dit niet omdat ik vuurwerkliefhebber ben.

We leven in een vrij land, althans dat word steeds beweerd, dus we mogen knallen op de gezette tijden.
De personen die zich daar niet aan houden laten zich ook niet weerhouden door zo'n (stomme) poster.

Wat is het volgende, een poster tegen uitlaten van honden, hangende jongeren of ouderen ?

En wat het ergste is, vind ik , de mensen die een poster voor het raam hebben hangen menen daar ook het recht mee af te dwingen om "jou" te verbieden om vuurwerk af te steken.

Al met al vind ik de aktie van de gemeente Utrecht 1 die de plank volledig misslaat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Alex

Tijd voor maken pagina: 0.149 seconden
Gemaakt door Kunena